13/09/2021

Άρθρο σε ειδικό ένθετο της εφημερίδας ΜΑΓΝΗΣΙΑ για την Οικονομία: «Παράθυρο» στην εξωστρέφεια και τις εξαγωγές των ελληνικών επιχειρήσεων, η πλατφόρμα «Access2Markets»

Η εξαγωγική δραστηριότητα των επιχειρήσεων και των βιομηχανικών μονάδων της χώρας, είναι γεγονός ότι διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο στην οικονομία μας. Το ίδιο ισχύει και για τις επιχειρήσεις του νομού Μαγνησίας, οι οποίες  έχουν συμβάλλει  στη γενικότερη αύξηση του ποσοστού εξαγωγών στην περιφέρεια Θεσσαλίας.

Η Θεσσαλία, βρίσκεται στην 4η θέση σε εξαγωγές, μεταξύ των περιφερειών της χώρας και στην 3η, χωρίς τα πετρελαιοειδή, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), για την περίοδο 2018-2019.

Αγορές, εντός και εκτός Ευρώπης, ήδη διαθέτουν προϊόντα του αγροδιατροφικού τομέα της περιοχής. Τα ξακουστά μήλα Ζαγοράς Πηλίου φτάνουν σε Αιθιοπία και Αίγυπτο, ο τόνος Αλοννήσου στην Ιαπωνία, τα κρασιά Αγχιάλου στη Γερμανία, άνθη και φυτά σε Ολλανδία, ελιά και ελαιόλαδο σε Ιταλία και Ισπανία. Επίσης, στους κλάδους  μετάλλων, χημικών -πλαστικών, αλλά και κλωστοϋφαντουργίας – ένδυσης, παρατηρείται εξίσου σημαντική απόδοση.

Στις επιχειρήσεις του νομού Μαγνησίας δίνεται, τώρα, μία εξαιρετική ευκαιρία να δημιουργήσουν ή να αναπτύξουν μεγαλύτερη εξαγωγική δραστηριότητα, μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας που ονομάζεται «Access2Markets».

Η «Access2Markets», η οποία έχει τεθεί σχετικά πρόσφατα σε λειτουργία, είναι ένα διαδικτυακό εργαλείο της Γενικής Διεύθυνσης Εμπορίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τη διευκόλυνση και τη στήριξη των εξαγωγών, κυρίως των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ), οι οποίες αποτελούν τη ραχοκοκαλιά τόσο της ευρωπαϊκής όσο και της ελληνικής οικονομίας. Σκοπός είναι το εμπόριο να αυξήσει τη δυναμική του και να δημιουργήσει επιπλέον θέσεις εργασίας, στη μετά-Covid εποχή.

Το χρήσιμο και πολύ εύχρηστο αυτό διαδικτυακό εργαλείο, είναι ουσιαστικά ένας οδηγός για τις εξαγωγές. Ο χρήστης της πλατφόρμας, εύκολα και γρήγορα, μπορεί να λαμβάνει πληροφορίες για τις εμπορικές συμφωνίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) με 120 αγορές, παγκοσμίως, για το φορολογικό καθεστώς και τους δασμούς, το ισχύον νομικό πλαίσιο και τους όρους ανταγωνιστικότητας και εμπορίου. Αρκεί να πληκτρολογήσει κάποιος το όνομα του προϊόντος, τη χώρα προέλευσης και τη χώρα εξαγωγής. Έτσι, οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να αναζητήσουν συμφέρουσες και ασφαλείς αγορές για κάποιο προϊόν, αλλά και να εξακριβώσουν τη δυναμική των προϊόντων τους.

Επίσης, τους δίνεται η  δυνατότητα να  καταγγείλουν περιστατικά αθέμιτου ανταγωνισμού, έχοντας σύμμαχό τους την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Οι ΜμΕ αν και αντιπροσωπεύουν το 99% των επιχειρήσεων στην Ευρώπη, μόνο το 25% από αυτές έχει εξαγωγικό προφίλ. Στόχος και προτεραιότητά μου, ως Αντιπρόεδρος της Διεθνούς Επιτροπής Εμπορίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, είναι να βοηθήσω τις ελληνικές επιχειρήσεις να εκμεταλλευτούν τα εργαλεία που παρέχει η Ε.Ε., ως προς αυτή την κατεύθυνση.

Έτσι λοιπόν, μία από τις πρωτοβουλίες που έχω αναλάβει, είναι η γνωστοποίηση της πλατφόρμας «Access2Markets» και κυρίως των δυνατοτήτων της, σε όσο το δυνατόν περισσότερες ΜμΕ της Ελλάδας. Εμπιστεύομαι την ελληνική επιχειρηματικότητα και την ικανότητά της να κατακτήσει ακόμη περισσότερο έδαφος στις διεθνείς αγορές. Το εξαγωγικό εμπόριο της πατρίδας μας μπορεί και πρέπει να διεκδικήσει μία ακόμη πιο σημαντική θέση, στο νέο οικονομικό πλαίσιο που έχει διαμορφώσει η πανδημία.

Οι  ελληνικές ΜμΕ έχουν τη δυνατότητα να κατακτήσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στον νέο παγκόσμιο οικονομικό χάρτη. Για τον σκοπό αυτό, σε συνεργασία με Περιφέρειες, Επιμελητήρια και φορείς, ανά την Ελλάδα, έχουμε ήδη διοργανώσει πολλές σχετικές ενημερωτικές δράσεις, τις οποίες και θα συνεχίσουμε.

Αξίζει δε να σημειωθεί, ότι στο διαδικτυακό σεμινάριο για την πλατφόρμα Access2Markets, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Απρίλιο, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σημειώθηκε ρεκόρ συμμετοχής και η Ελλάδα ξεπέρασε σε αριθμό συμμετεχόντων, ακόμη και πιο μεγάλες χώρες, ενώ η πλατφόρμα διακρίθηκε με το Βραβείο «Καλής Διοίκησης» του Ευρωπαίου Διαμεσολαβητή 2021.

Γενικότερα, η επιχειρηματικότητα είναι αναγκαίο να ακολουθήσει τις εξελίξεις που προκάλεσαν οι ραγδαίες αλλαγές που επέφερε η πανδημία σε όλους τους τομείς. Η Ευρωπαϊκή Ένωση απαντά στις νέες προκλήσεις με το Ταμείο Ανάκαμψης, στηρίζοντας τις οικονομίες των κρατών μελών της, σε πολλά επίπεδα.   

Η Ελλάδα, χάρη στην προετοιμασία και την ετοιμότητα της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των πρώτων χωρών που έλαβαν το «πράσινο φως» για τα εθνικά τους σχέδια Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ενώ εισέπραξε διθυραμβικά σχόλια για το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, «Ελλάδα 2.0», το οποίο εκπονήθηκε άμεσα, έχοντας ανάμεσα στους βασικούς του πυλώνες την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας.

Η χώρα κάνει το επόμενο σημαντικό και καινοτόμο βήμα, το οποίο θα καθορίσει την πορεία της για το μέλλον. Όπως είπε και ο Πρωθυπουργός, «κερδίσαμε αξιοπιστία, εμπιστοσύνη, κύρος και αισιοδοξία, για τις προοπτικές της χώρας». Έτσι λοιπόν, στο πλαίσιο αυτό, καμία επιχείρηση δεν πρέπει να μείνει πίσω. Οι προϋποθέσεις ανάπτυξης υπάρχουν, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο.

Όλα συγκλίνουν στο γεγονός ότι είμαστε έτοιμοι να κάνουμε το μεγάλο βήμα προς τα εμπρός και να επιτύχουμε την ανάκαμψη και την πρόοδο που αξίζει η Ελλάδα.

Η επόμενη μέρα στη Μαγνησία και στην Ελλάδα, είναι ελπιδοφόρα και σηματοδοτεί το ξεκίνημα μιας νέας εποχής, ως το 2026.

Για περισσότερες πληροφορίες, σχετικά με την Access2Markets, μπορείτε να ακολουθήσετε τους παρακάτω συνδέσμους:

 https://trade.ec.europa.eu/access-to-markets/en/content/  https://trade.ec.europa.eu/access-to-markets/el/content

Αν επιθυμείτε, μπορείτε, επίσης, να παρακολουθήσετε το σχετικό ενημερωτικό μου βίντεο: https://youtu.be/SdUfXwhjg4M

Δημοσιεύθηκε σε ειδικό ένθετο της εφημερίδας ΜΑΓΝΗΣΙΑ για την Οικονομία “Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΣΤΗ ΜΑΓΝΗΣΙΑ & ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ” στις 11/9/2021.